Sidor

måndag 11 november 2013

#upcyklingjulen2013

God eftermiddag

Här har varit en ganska skön dag med barnen, mycket tv-tittande och jag tror verkligen att vi sett Dumma Mig 2 tre gånger idag. 
En fördel med lite hängiga barn är att de är ganska lättroade och just Dumma mig 2 är en stooor favorit här hemma. 

Men nu till saken. 
Medan tv-tittandet pågick här hemma så satt jag i soffan och pysslade. 
Ja efter att ha sett filmen en gång så tyckte jag faktiskt inte att det var lika roligt andra och tredje gången. 
Tur man kan pyssla sådana stunder. 


Jag påbörjade barnens adventskalender, när den är färdig kommer ni få se hela. 
Men i och med mitt pysslande och min tanke att inte köpa något nytt pynt inför denna jul så kom jag på en briljant idé

För er som hänger på min utmaning och har Instagram så tänkte jag att vi alla kunde lägga ut våra skapelser där under haschtagen  #upcyklingjulen2013. 
Ett bra sätt att inspirera varandra. 

Ni behöver självklart inte känna er tvingade att inte köpa något nytt denna jul. Jag vet hur mysigt det är att shoppa nytt, speciellt inför Jul. Men tänk i alla fall efter en extra gång innan pyntet automatiskt läggs ner i shoppingvagnen, och handla kvalité framför kvantite och gärna saker tillverkade på hantverksmässor. 

Så kom igen. Gräv i jul-lådorna, gör något nytt av något gammalt, lägg ut på Instagram med haschtagen #upcyklingjulen2013

Tills nästa gång
Kram
Annie

ps. det är riktigt jämnt nu i striden om årets gröna inspiratör. Så om du vill rösta gärna på min blogg. (det går bara att rösta en gång om dagen och dator) 
Klicka här om du vill rösta

7 kommentarer:

  1. Tänk att ungar vill se samma film och höra samma saga om å om igen! När min son var liten spelade vi Nils Karlsson Pyssling på kassettband oavbrutet i månader:))
    Så har jag varit inne och röstat på dig igen, och det gör jag så gärna:)
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Jag har röstat igen! Vad spännande det är nu....
    Kram
    //bara anna

    SvaraRadera
  3. Klart jag la en röst till på dig.
    Här var det nog evigheter sedan jag köpte något nytt till jul.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. Jag är ingen julmänniska så här handlas inget nytt=)) Jag pyntar knappt till jul heller.
    Jättetråkig men överlåter det till andra i familjen. Jag myser förstås med ljusslingor och tända ljus men det får liksom räcka. Men kanske hänger jag på eftersom att jag gillar utmaningar=))

    Hoppas att de små piggar på sig snart!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Kul idé!
    Tänkte kika över mina julgranskulor, så vi får väl se om det blir något;)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så spännande att få se adventskalendern sedan! Tycker att det är jätteroligt att ta del av andras idéer och tänk runt julen. Här får jag medge att jag shoppat nytt inför julen, doch på rätt "låg nivå" då vi bor så litet, men jag älskar julen och dess dekorationer, det gör jag verkligen. Jag kan börja i juli och fundera på julen. I år känns det dock lite motigt med själva julfirandet.

    Ha en fin tisdag, hoppas att barnen kryar på sig snart! Kram/tanja

    SvaraRadera
  7. Rolig idé igen!
    Hos oss var det Bamse som gällde när barnen var små. Också mååånga gånger!

    Kram Agneta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...