Sidor

fredag 10 augusti 2012

Användandet av rengöringsmedel

Igår blev jag påmind om ännu en liten sak som jag gör för miljön, detta tack vare ett mycket bra inlägg från Lisbeth med bloggen LissasVita (ni finner inlägget om ni klickar här

Det lilla extra jag gör för miljön är att jag inte köper något som helst rengöringsmedel förutom Yes diskmedel och Grumme tvättsåpa (förutom tvättmedel då). 
bild lånad från nätet

Och vet ni vad jag klarar mig alldeles utmärkt med dessa två mirakelmedel. Yes diskmedel använder jag till allt från att rengöra toaletten till att putsa fönsterna. Grumme tvättsåpa använder jag mig till avtvättning av golven samt att jag har några droppar tvättsåpa i en sprayflaska som jag använder när jag torkar av matsalsbordet efter att mina söta monster suttit och ätit. 

Jag hoppas och tror att jag genom mitt medvetna val kan inspirera andra till medvetna val, för tänk många bäckar små. Längst upp i en av flikarna kan ni förutom se mina boktips läsa om mitt miljöprojekt, många bäckar små. 

Önskar er en ljuvlig solig dag
Annie

7 kommentarer:

  1. Hej min vän. Ja tack vare vår diskussion sist så inhandlas inget mer rengöringsmedel utan jag håller mig till Yes och trots min skeptis så är jag imponerad över hur bra det fungerar.

    Ha det bäst vännen
    Johanna

    SvaraRadera
  2. Yes ÄR ett mirakelmedel, funkar till det mesta, och så lite man behöver för en bra effekt:)
    Jag har en sprayflaska med färdigt "diskvatten" på diskbänken som används både här och där men framför allt till det som inte ska diskas i maskin och till rengöring av diskbänk mm
    Ha en härlig helg!:)
    Marianne

    SvaraRadera
  3. Så bra att kunna använda diskmedlet även till annan rengöring, det har jag inte tänkt på. Tack för ännu ett bra tips! =)
    Och vilken fantastisk klocka du hade hittat på loppis, förstår att den klassas som årets fynd, så vacker!!
    Önskar dig en härlig helg med flera vackra loppisfynd =)
    Kram Petra

    SvaraRadera
  4. Så bra med flera användningsområden. Yes är bra till allt. Istället för målartvätt tex och detta är tips från en målarmästare. Ha en mysig fredag.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Yes funkar till det mesta
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  6. Jag använder också Yes, bla. till att tvätta fönstren med, det går utmärkt.
    Önskar en fin o skön helg!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vad härligt att höra att det inte bara är jag som sjunger grönsåpans lov :) Fast här hemma har vi tre saker till i städningen nämligen ättika, citron och bikarbonat. Bikarbonat är helt fantastiskt om man vill få ett handfat eller badkar riktigt rent! Kramar Liza

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...